close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד מסירים צו מבנה מסוכן

מערכת שורשכח אלול, תשפ17/09/2020

מה הנוהל לתקן ולהסיר צו מבנה מסוכן מבנין?

תגיות:
כמו כל אלמנט אחר, גם המבנים בהם אנו מתגוררים ועובדים עלולים להתיישן עד כדי כך שהם הופכים למסוכנים עבורנו. צו
מבנה מסוכן ניתן למבנה המוגדר כמסוכן, כלומר שמרפסותיו אינן יציבות, בניין שהתפתחה בו חלודה ועובש שגורמת להרס היסודות, שחלקי הטיח והבטון שלו רופפים, ועוד. זהו בניין המהווה סכנה ממשית לבני האדם המתגוררים במקום ולעוברים והשבים, ואי עמידה בצו נחשבת לעבירה פלילית של ממש כנגד כל דיירי הבניין.

תהליך הסרת צו מבנה מסוכן
לפני שנפרט על תהליך הסרת צו מבנה מסוכן כדאי להגדיר קודם את הסיבות בגינן עלול להתקבל צו שכזה. בגדול, מדובר בליקויים במעטפת החיצונית של המבנה ובתוכו, ברמה שעלולה להזיק לדיירי המקום ואף לאיים על חייהם.

במידה והתקבל צו המעיד על כך שהמבנה מהווה סכנה, חשוב לדעת שניתן להסיר את הצו אם רק עוקבים אחר השלבים הבאים:
• לברר את הסיבות – הדבר הראשון שיש לעשות כאשר מתקבל צו מבנה מסוכן הוא לבדוק מדוע הוגדר המבנה כמסוכן; האם מדובר בליקויים חיצוניים או פנימיים? האם מדובר בסכנה מידית? האם ניתן לטפל בה? הגורם שיבחן את הנושא יהיה מהנדס קונסטרוקציה מוסמך שיוכל ללמוד את המבנה כולו לפרטי פרטים, וליצור תמונת מצב שקופה וברורה.
• חובת דיווח – ברגע שמחליטים על דרך טיפול, יש לדווח לעירייה מהו אופן הטיפול ומיהו איש המקצוע שהולך לבצע את המשימה. חשוב להבין שברגע שהנושא מדווח, ההליך המשפטי בדרך כלל מתעכב ומאפשר לטפל בבעיה ולהחזיר את המבנה למצב תקין. מובן שגם כאשר מתבצע תיקון המבנה יש לשאוף לעשות זאת תוך עמידה בתקנים הנדסיים מחמירים, שכן כל טעות או עבודה שאינה מושלמת יובילו לכך שייתכן שבקרוב מאוד יוציאו נגד המבנה צו נוסף.
• השלב האחרון – בשלב זה יש להגיש דו"ח המפרט את כל התהליכים שהתבצעו במבנה, כיצד הוסרו הליקויים השונים, תכניות העבודה ומי ביצע אותה ועוד.

כיצד מתקבל צו הביטול?
כדי לבטל צו מבנה מסוכן יש לעבור על כל השלבים שהוזכרו לעיל, שבסופם ידווח המהנדס המקצועי שפיקח על הבניה, למדור המבנים בעירייה הרלוונטית. לאחר בדיקה קפדנית, העירייה תאשר את סיום העבודה גם לפני בית המשפט, במטרה לבטל הליכים משפטיים כנגד הדיירים במבנה.

אין ספק שמדובר בתהליך ארוך ומעט מסורבל, אך חשוב לזכור שמטרתו של צו מבנה מסוכן היא בסופו של דבר לשמור על חייהם ולהגן על בטחונם של הדיירים במבנה שהוכרז כמסוכן. הצו "דוחף" אותם לתקן את הכשלים במבנה ולהחזיר אותו למצב תקין וראוי למגורים, ולהסיר את הסכנה מעל ראשיהם. מסיבה זו, מומלץ מאוד שלא להתעלם מקיומו של הצו ולמצוא חברה מקצועית ואמינה שתזהה בקלות את התקלות ותבצע תיקונים על הצד הטוב ביותר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה